23.01.2019 - Майстер-клас для вчителів зарубіжної літератури

Ідеалом сучасного навчання є особистість не з енциклопедично розвиненою пам’яттю, а з гнучким розумом, з швидкою реакцією на все нове, з повноцінними, розвинутими потребами подальшого пізнання та самостійної дії, з добрими орієнтувальними навичками і творчими здібностями. Саме такі висновки зробили вчителі після проведеного Вікторією Миколаївною Пархоменко майстер-класу на тему «Метод, що руйнує шкільну рутину», що відбувся 23 січня 2019 року в  спеціалізованій школі №118 «Всесвіт».

Щоб забезпечити ефективність навчання, повноцінність уроку, необхідно поєднувати репродуктивну й пошукову діяльність. Учень — не пасивна фігура педагогічного процесу, і вчитель повинен прагнути дати йому не лише певний вантаж знань, а й навички мислити, стимулювати розвиток його пізнавальних сил, роботу думки, постійну потребу вчитися, самостійно здобувати знання, спостерігати, досліджувати.

Пані Вікторія наголосила, що праця учня, який роками сидить мовчки за партою, слухає вчителя і намагається запам’ятати те, що йому говорять, — не може забезпечити ні повноцінного формування особистості, ні найвищого щастя людини від успіхів у праці. Розвиток творчого потенціалу людини трактується сьогодні як основне завдання Нової української  школи. Для його реалізації потрібно насамперед розглянути учня не як суму зовнішніх впливів, а як цілісну, активну, діяльну особу. В цьому основна суть перебудови навчально-виховного процесу.

Учень — не об’єкт, а насамперед творець свого власного «Я».

Компетентнісний підхід у навчанні, як зазначила Вікторія Миколаївна, є формуванням здатності діяти в ситуації невизначеності при рішенні актуальних для учнів проблем. Він передбачає не засвоєння учнем окремих один від одного знань і вмінь, а оволодіння ними в комплексі, адже мета розвитку компетенцій – допомогти дитині адаптуватися в соціальному світі.

На першому етапі заняття була проведена тренінгова вправа «Будьмо знайомі»,а далі всі учасники вирушили на потягу «Сучасний урок -2019» на зустріч до нових  вражень. Зупинились на зупинці «Креативний учень»(асоціації) ,відтворили  модель випускника Нової української школи та склали сенкан до теми семінару «Проект-сучасна педагогічна технологія»

Друга частина заняття окреслила коло теоретичних питань: використання діяльнісного методу на заняттях із зарубіжної літератури, застосування активних прийомів роботи на уроках формування фонових знань.

Практична частина майстер-класу «Використання методу проектів на підсумковому уроці з вивчення трагедії В.Шекспіра  «Ромео і Джульєтта»» проводилася у формі проектної діяльності (підсумковий урок). За активної участі присутніх були проведені шість фрагментів навчальних занять, під час яких демонструвалися  активні прийоми роботи .

 1.Міні-проект «Я- дослідник»,(створювали кроссенс на тему «Шекспір-геніальний драматург доби Відродження») .

2 .Міні-проект «Я- дослідник»,(створювали кластер «Життя і творчість поета»

3.  «Я-літературознавець»,( створювали теги до твору та біографії Шекспіра)

4.Міні-проект соціальний «Я-маркетолог» -реклама до твору Шекспіра.

5.Міні-проект «Я-маркетолог»- «Ми-полеміки»

6.Міні-проект – творчий «Я-художник»- створювали кардмейкінг герою трагедії «Ромео і Джульєтта»

 

Упродовж роботи майстер-класу панувала творча та доброзичлива атмосфера, що об’єднала вчителів-однодумців, сповнених бажанням професійного зростання та самовдосконалення.

Учителі із задоволенням брали активну участь у роботі сформованих інтерактивних груп.

Корабель життя Єдиний,

хто не втомлюється, - Час.

 І в нас немає права забувати,

Що він не обмине нікого з нас.

Тож з гідністю потрібно крокувати

По лабіринтах долі,в буревій життя;

 Долати перешкоди та бар’єри;

Приборкати нестримні почуття;

 Уроки брати з творчості Мольєра;

Шаленим темпом мріяти, творити,

 Щоб корабель життя знайшов причали;

 Як Прометей усіх людей любити,

 Що став для нас героєм, ідеалом…